вівторок, 9 лютого 2016 р.

ІІІ етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання


ІІІ етап олімпіади з трудового навчання буде складатися з трьох етапів: теоретичного туру, практичної роботи і творчого завдання. На теоретичному турі передбачаються тестові завдання та задачі (1 година)
            У другому турі учасникам олімпіади пропонується практична робота з виготовлення виробу (9 клас – 3 год, 11 клас – 4 год)


Для виконання практичної роботи необхідно мати з собою такі матеріали:
9 клас (хлопці)
11 клас (хлопці)
Матеріали
Деревина осики, вільхи, берези, бука (одна з порід за вибором, суха, розміри чистові мм):
300×45×20 – 3 шт.
500×20×10 – 2 шт.
Циліндр дерев’яний з центрами (знятий з тризубця і центра) L=150, Ø=40
Циліндр дерев’яний з центрами (знятий з тризубця і центра) L=150, Ø=15
ДВП 300×100×3 – 1 шт
Дріт стальний Ø=4, L=300 – 2 шт.
Саморізи (шурупи) L=25 – 6 шт.
Шурупи по дереву 30×25 – 4 шт.
Шайба:внутрішній діаметр =4,5 – 4 шт.
Клей ПВА
Інструменти
Рубанок
Ножівка для мішаного пиляння деревини
 Набір стамесок від 6мм
 Киянка
Рашпіль
Наждачний папір
Викрутка під саморізи (шурупи)
Пласкогубці
Лінійка L=500
Кутник
Циркуль
Олівець простий ТМ
Транспортир
Свердло – Ø 2, 3,  4,5,  5
Струбцина мала
Інструменти та матеріали для оздоблення виробів з деревини за власними уподобаннями
Спецодяг
Матеріали
Заготовки деревини твердих порід (розміри чистові мм)
10040×20 – 3 шт.
700×40×20 – 4 шт.
800×920 – 1шт.
800×620 – 1шт.
100 ×40 ×20 1 шт.
200×40×40 – 2 шт.
ДВП А4 – 2 шт.
Нагелі Ǿ 8 – 4 шт.
Шурупи по дереву 3,5-4,0×40– 40шт
Шурупи або саморізи по дереву L=15 – 6 шт
Болт М8×45 (L=50) – 8 шт.
Гайка М8 – 8 шт.
Шайба для деревини Ǿ8 – 16 шт.
Болт меблевий М8×45(L=45) – 10 шт.
Гайка М8 – 10 шт.
Шайба для деревини Ǿ8 – 20 шт.
Клей ПВА
Інструменти
Ножівка для деревини(змішане пиляння)
Лобзик ручний
Рубанок
Набір різців для токарних робіт по дереву
Набір стамесок
Наждачний папір
Викрутки (плоска, фігурна)
Свердла Ǿ 3, 4, 5, 8, 10, 12.
Лінійка металева L=500
Кутник
Рейсмус
Олівець ТМ
Циркуль
Штангенциркуль
Шило
Інструменти та матеріали для оздоблення виробів з деревини за власними уподобаннями
Спецодяг
9 та 11 класи (дівчата)
Котушкові нитки білого кольору
Тканина для оздоблення білого кольору (ситець) – 0,5 м
Шитво (мереживо) білого кольору – 1 м
Спецодяг та змінне взуття
Голки для швейної машини
Ручні голки, ножиці
       З метою  підготовки  робочих місць для учениць 9-11 класів та якісного проведення практичної роботи  просимо  повідомити,  до 18 лютого, на яких швейних машинах будуть працювати дівчата (з електричним приводом, з ручним приводом, з ножним приводом, своя з електричним приводом, своя з ручним приводом).
      Для виконання третього туру (творчого завдання) учням пропонується напрям роботи, а об’єкт творчості учнями обирається самостійно.  Визначено наступні напрями:
«Набір кухонного приладдя» - 9 клас (хлопці)
Вимоги до набору:
·                набір з двох предметів без додаткового елемента для кріплення чи зберігання;
·               предмети для практичного вжитку на кухні (крім декоративних);
·               предмети стилістично витримані.
Приклади: кухонна дошка, качалка, молоток для битків, лопатка, ложка, ступка, макогін, горіхокол, сільниця, цукерниця, тарілка, кошик для фруктів, млинок для спецій, горщик, глек, макітра тощо.
«Сучасна текстильна інтер'єрна іграшка» - 9 клас (дівчата)
 Вимоги до іграшки:
·              найбільший розмір до 400 мм;
·               функція іграшки - декор та прикраса інтер'єру.
 «Інтер'єрна прикраса» - 11 клас (дівчата)
Вимоги до прикраси:
·        для домашнього інтер'єру;
·              крім текстильних іграшок.
«Модель механізму (машини)» - 11 клас (хлопці)
Вимоги до моделі:
·                    демонстраційна та діюча;
·                    передає та (чи) змінює рух;
·                    необхідно визначити конкретні приклади практичного застосування принципової схеми механізму (машини);
·                    орієнтовні габаритні розміри: куб 250 ± 50 (доцільність розмірів, що виходять за межі зазначених має бути обгрунтована).
    Завершальним етапом виконання творчого проекту має бути випробування виробу в реальних умовах.
    Під час захисту проекту (3-5 хв.) учні демонструють слайди (5-10 фотографій), які ілюстрували б процес виконання виробу від задуму до випробувань, та висвітлюють питання: Яку проблему чи завдання може розв'язати даний проект (принципова дія даного механізму)? Які недоліки було виявлено під час випробувань? Як вони були виправлені? Які особливості виготовлення виробу? Які застереження варто врахувати при виготовленні виробу?
    Також учасники олімпіади дають відповіді на запитання членів журі щодо процесу виготовлення, особливостей конструкції, підбору конструкційних матеріалів тощо (до 3 хв.).
    Звертаємо увагу на те, що презентація творчого проекту не повинна включати історію виробу, розширені економічні обрахунки, креслення, технологічні карти, маркетингові дослідження.
      Критерії оцінювання творчого завдання:
·        функціональність виробу та зручність у користуванні – 20 б.;
·        привабливість (естетична цінність) виробу – 10 б;
·        володіння техніками обробки матеріалів – 20 б.

·        відповідність заданій темі ( у випадку не відповідності виготовленого виробу заданій темі, при оцінюванні журі може зняти до 10 балів)

Немає коментарів:

Дописати коментар